Náš príbeh

Sme rodinná firma. Sú od nás väčšie. Vieme nielen vyhrávať, ale aj prehrávať.  My sme športovci.  Mať niekedy šťastie je super. Zo skúseností vieme, že ak chceme byť úspešní, musíme si to odmakať. Našim klientom sa pozeráme priamo do očí. Nehráme sa na frajerov. Keď niečo nevieme urobiť, nebojíme sa to priznať. Nepotrebujeme mrhať našim, ani vaším časom.

jaro-krafka-600x800

Začiatky

Počas vysokej školy sme sa so spolužiakmi rozhodli znovuobnoviť vydávanie študentského časopisu Občas Nečas. Sami. Bez pomoci iných. Keďže sme boli študenti, mali sme nadšenie, ale chýbali nám peniaze. So spolužiakom Matejom sme sa museli naučiť základy zalamovania. Dizajn sme vytlačili na pauzáky na laserovej tlačiarni v kabinete katedry a odniesli ich do tlačiarne. Tam ich nasvietili, vytlačili a jednotlivé čísla sme už distribuovali medzi študentov UKF. Písal sa rok 2002. Chceli sme napredovať. Chceli sme publikovať aj na webe, nech to, čo vytvoríme, neskončí v rádiuse univerzitného prostredia. Možno sa to teraz nezdá, ale v tom čase to bola odvážna a progresívna myšlienka. Ako sa dostať bez peňazí k webovému portálu? Jednoducho. Musíte sa naučili programovať. Najskôr v HTML + CSS, neskôr v kombinácii aj s PHP a MySQL databázou. Študentské časy boli skvelou prípravou na to, čo robíme teraz.

Poznáme oba brehy

Po skončení žurnalistiky som sa od roku 2005 venoval najmä PR, reklame a reklamným predmetom. Potom prišla ponuka zo spravodajstva Televízie Markíza. Šesť rokov v strehu. Šesť rokov analytického myslenia. Šesť rokov skvelého tréningu, že všetko je možné. To, čo sa ráno zdá ako nereálna myšlienka, sa večer odohrá v hlavnom vysielacom čase. Šesť rokov denno-denného strihania videoobsahu. Vyjadriť sa videom je podľa mňa jedným z najväčších kumštov žurnalistiky. Kladie dôraz na všetky elementy dobrého novinárskeho remesla. Okrem toho, že autor musí vedieť vyhodnotiť overené fakty, mal by vedieť dobre písať, mal by mať dobrú obrazotvornosť a mal by vedieť pracovať s hlasom a zvukmi. Všetky tieto ingrediencie potom správne pomiešať tak, aby divák informáciu ľahko pochopil a dozvedel sa to podstatné. 

Keď peniaze nie sú to najdôležitejšie

Potom prišlo obdobie, keď som pracoval pre Nadáciu pre deti Slovenska a ich Hodinu deťom. Najskôr ako jej projektový manažér, neskôr externe ako manažér TV šou Hodina deťom. V tom čase už pod vlastnou značkou bkstudio. Tri roky príprav najväčšieho televízneho eventu, vysielaného naživo na Jednotke RTVS. Zabezpečiť kompletnú prípravu tv šou, vrátane videodokrútok o jednotlivých projektoch, ktoré Hodina deťom podporila, nebola žiadna hračka. Ale roky skúseností pomohli. Zvládol som to.

bkstudio na plný plyn

Dnes využívame v bkstudiu zo všetkých týchto skúseností niečo. Vo väčšej miere sa venujeme reklamným predmetom. Prevádzkujeme tento e-shop so skvelou ponukou reklamných predmetov a tlačovín. Vlastníme stroje na potlač textilu i pevných predmetov, čiže sme oveľa flexibilnejší ,ako kedysi na začiatku, keď sme reklamné predmety robili iba ako subdodávatelia. Nakrúcame videá pre našich klientov. Hráme sa s obrazom aj strihom. Dôraz kladieme na každý detail. Naše videá a dokumenty odvysielali slovenské televízie v hlavných vysielacích časoch, dostupné sú aj na internete. Robíme grafiku, ktorú tlačíme v niekoľkotisícových nákladoch. Píšeme tlačové správy a reklamné články.

 

Za tie roky sme spolupracovali s mnohými ľuďmi. S mnohými spolupracujeme dodnes. Vieme, kto sa na čo špecializuje a ako si vieme navzájom pomôcť. bkstudio už nie je one-man-show, tak ako tomu bolo na začiatku. Sme tím ľudí, ktorí odvádzajú skvelú prácu. Tím ľudí, ktorí sa vedia zomknúť a zabrať, keď treba. Tím ľudí, ktorí vďaka životným skúsenostiam vedia pomôcť pri písaní aj vášho príbehu.

 

Jaroslav Krafka, konateľ a jeho tím